MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 - TARAFLAR
SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı: BS
Mağazacılık Tekstil İth. İhr. Ltd. Şti.
Adresi: Güzelevler
Mah. Mobilyacılar Sitesi Akasya Sok. No:9/A Yüreğir ADANA
Telefon: 0 850 532 0559
Eposta : info@jly.com.tr
Mersis no : 0187064055300010
ALICI BİLGİLERİ
Ad Soyad / Ünvan:
TC Kimlik Numarası:
Adres :
Telefon :
E-posta:
MADDE 2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesinin (bundan böyle kısaca
"Sözleşme" olarak anılacaktır) konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait www.jly.com.tr internet sitesi üzerinden elektronik
ortamda sipariş verdiği, sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz, yukarıda içeriği
ve satış fiyatı belirtilen ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
ALICI, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış
fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu ürün ile ilgili tüm ön
bilgiler ve cayma hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürünü sipariş verdiğini, işbu
Sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. www.jly.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme
ve fatura işbu Sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır. Sipariş gerçekleştiği anda
ALICI bu Sözleşme'nin tüm koşullarını kabul etmiş ve ödeme yükümlülüğü altına
girdiğini bildiği varsayılır.
Ürünün cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi, tüm
vergiler dahil satış bedeli, ödeme şekli, teslimat şekli ve kargo ücreti www.jly.com.tr adlı web sitesindeki ürünün tanıtım
sayfasında yer alan bilgilerde ve işbu Sözleşme'nin ayrılmaz parçası sayılan
faturada belirtildiği gibidir. SATICI teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat
güncelleme hatalarından sorumlu değildir. Ön bilgilendirme ve işbu Sözleşme
hükümleri ALICI'nın SATICI'ya bildirdiği elektronik posta adresine
gönderilmekte, anılan elektronik postada siparişin alındığı teyidi ile birlikte
sipariş özeti de ayrıca yer almaktadır.
MADDE 3 - ÜRÜN BEDELİNİN ÖDENMESİ
3.1. www.jly.com.tr internet sitesinden Kredi kartı ya da banka havalesi ile
alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden 3 (üç) gün içerisinde havalesi
yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı siparişin
verildiği tarih değil Kredi kartından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da
havalenin banka hesabına ulaştığı andır. ALICI, siparişi onaylamakla, sipariş
verdiği ürünlerin bedelini ödeme yükümlülüğü altına girer.
ALICI'nın kredi kartı ile ödemede bulunabilmesi için kredi
kartı bilgilerini tam ve eksiksiz olarak ilgili bölümde doldurması
gerekmektedir.
3.2. Kredi kartı ile tek çekimde
ödemede bulunulabileceği gibi, kampanyalar kapsamında belirlenebilecek sayıda
takside bölünmek suretiyle vadeli ödeme de yapılabilir. Taksitlendirme işlemlerinde,
ALICI ile Banka arasında imzalanmış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri
geçerlidir. Banka, kampanyalar düzenleyerek ALICI'nın seçtiği taksit adedinin
daha üzerinde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit erteleme gibi hizmetler
sunabilir. Bu tür kampanyalar Banka'nın inisiyatifindedir.
3.3. Vadeli satışların sadece
Banka'ya ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz
oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri Banka'dan ayrıca teyit
edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt
faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi
kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.4. Ödemelerin taksitli olarak
yapılması durumda, iadenin, işlem yapılan kredi kartına her ay taksitli olarak
yansıtılması tamamen Banka'nın süreç ve uygulamaları ile ilgilidir.
MADDE 4 - ÜRÜNÜN TESLİMİ ve TESLİM ŞEKLİ
4.1. Ürün,
ALICI'nın talep etmiş olduğu teslimat adresinde, SATICI'nın anlaşmalı olduğu
kargo şirketi yetkilisi marifetiyle, ALICIYA veya ilgili kişiye teslim
edilecektir. ALICI, ALICI'nın gösterdiği adrese ve bu adreste teslim sırasında
bulunan kişiye yapılan teslimatın, ALICI'ya yapılmış teslimat sayılacağını
kabul etmektedir. Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi
SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul
edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her
türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun
SATICI'ya iade edilmesinden dolayı da oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
4.2. Tüketicinin,
satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın
gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden
itibaren oluşabilecek kayıp veya hasardan satıcı sorumlu değildir.
4.3. Sözleşme konusu ürünün
teslimatı için işbu Sözleşme'nin ALICI tarafından onaylanması ve ürün bedelinin
ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir
nedenle ürün bedeli ödenmez veya Banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI
ürünü teslim yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.4. Teslimat, 30 (otuz) günlük
yasal süre geçirilmeksizin, siparişin SATICI'ya ulaştığı tarihten itibaren
SATICI tarafından taahhüt edilen süre içinde yerine getirilir. SATICI, stok
tükenmesi ve benzeri ticari imkansızlık halleri, beklenmeyen haller, mücbir
sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi
olağanüstü durumlar nedeni ile Sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür.
4.5. SATICI, web sitesinde, ilan
ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI'ya aittir. Bunun dışında
teslimat masrafları ALICI'ya aittir.
MADDE 5 - ALICININ BEYAN ve TAAHHÜTLERİ
ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir
sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi Kabul ve taahhüt eder.
ALICI, siparişi onaylamakla iş bu sözleşme hükümlerini kabul
etmiş sayılır ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödeme yapacağını
kabul ve taahhüt eder.
ALICI, sözleşme konusu ürünü teslim almadan önce muayene etmek,
taşımadan kaynaklı olduğu anlaşılan ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı
ve ayıplı ürünü kabul etmeyerek kargo şirketi yetkilisine tutanak tutturmak ile
sorumludur. Aksi halde, SATICI sorumluluk kabul etmeyecek, teslim alınan ürünün
hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra ürünün özenle
korunması borcu, ALICI'ya aittir. ALICI, iade anında fatura aslını, kurumsal
alımlarda iade faturası ile birlikte iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 6 - SATICININ BEYAN ve TAAHHÜTLERİ
SATICI, sözleşme konusu ürünü sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile teslim edilmesinden sorumludur.
Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa
teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
SATICI ürünün tesliminin imkansızlaştığı hallerde bu durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI'ya kanuna uygun yöntemle
bildirir. Bu takdirde ALICI, siparişin iptal edilmesini, Sözleşme konusu ürünün
varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici
durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.
ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödenen bedel ve varsa alıcıyı borç
altına sokan belgeler, iptal tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde iade edilir.
MADDE 7 - MÜCBİR SEBEPLER
Sözleşmenin
imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri
dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de
sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine
getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran
durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat
hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli
ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen
taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir
sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı
herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz )
gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih
hakkı vardır.
MADDE 8 -- CAYMA HAKKI
8.1 Tüketici
mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde Ürünün kendisine veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde
hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Cayma
hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün;
mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici,
sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma
hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek
sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden
fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen
üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli
bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin
veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
8.2 Cayma
hakkının kullanılması için 14 (on dört) günlük süre içinde Satıcı'ya iadeli
taahhütlü posta, elektronik posta veya faks ile yazılı bildirimde bulunulması
şarttır. Cayma hakkının kullanılmasına ilişkin bildirim iadeli taahhütlü posta
ile yapılması halinde işbu sözleşmenin 1. Maddesinde "SATICI BİLGİLERİ" başlığı
altında gösterilen adrese, fax veya e-posta ile yapılması halinde yine aynı
maddede belirtilen fax numarasına veya e-posta adresine yapılabilir.
8.3 İade
işlemlerinin yapılabilmesi için tüketiciye gönderilen iade formunun eksiksiz
olarak doldurularak iade paketine koyulması gerekmektedir. 3. kişiye veya
ALICI'ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası
kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile
birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş
iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır)
8.4 İade
edilecek Ürünler'in kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte
teslim edilmesi gerekmektedir.
8.5 Satıcı,
cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (on dört) günlük
süre içerisinde toplam bedeli ve Tüketici'yı borç altına sokan belgeleri
Tüketici'ya iade etmekle yükümlüdür.
Satıcı, birinci fıkrada belirtilen
tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun
bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek
seferde yapar.
(Tüketicinin satın alma esnasında
kredi kartına taksit seçeneğini kullanması halinde iade işlemi yine bankaya tek
seferde yapılacak olup Bankanın ilgili tutarı Tüketiciye taksitler halinde
ödemesi bu maddenin ihlali mahiyetinde değildir)
8.6 Cayma
hakkı nedeni ile tüketici tarafından ürünün satıcıya iadesi UPS Kargo
aracılığı ile yapılacaktır. Ürünün belirtilen kargo firması ile iade edilmediği
hallerde ürünün iade masrafları tüketici tarafından ödenir.
8.7. Tüketici
cayma hakkına ilişkin yönelttiği tarihten itibaren on (10) gün içinde
malı satıcıya geri göndermekle yükümlüdür.
8.8 ALICI'nın
kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade
imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI'nın zararlarını tazmin etmekle
yükümlüdür.
8.9 Cayma
hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit
tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim
miktarı iptal edilir.
MADDE 9 Cayma
Hakkı Kullanılamayacak Ürünler ile cayma hakkının hakkının hangi hallerde kullanılamayacağı
Tüketici'nın istekleri veya açıkça
onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri
gönderilmeye elverişli olmayan, tek kullanımlık olan ve çabuk bozulma tehlikesi
olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların satışına ilişkin
sözleşmeler ve Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses
veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf
malzemelerine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz.
a)
Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya
sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b)
Tüketicinin
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin
sözleşmeler.
c)
Çabuk
bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
d)
Tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan
mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
e)
Tesliminden
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
mallara ilişkin sözleşmeler.
f)
Malın
tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olması halinde sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
Özellikle de aşağıdaki ürünlerin
iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün
kullanılmamış ve denenmemiş olması şartına bağlıdır.:
·
Her türlü
Kozmetik Ürün
·
İç Giyim
Ürünleri
·
Her Türlü
Kişisel Bakım Ürünü
·
Her türlü
yazılım ve programlar
·
DVD, VCD,
CD ve kasetler
·
Bilgisayar
ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
·
Taşınabilir
Bilgisayarlar ve Masaüstü Bilgisayarlar (Ürünün arızalı ve ayıplı çıkması
durumu haricinde), orijinal işletim sistemi kurulduktan yani bilgisayar
kurulumu yapıldıktan sonra iade alınmayacaktır.
g)
Elektronik
ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen
gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h)
Cayma
hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
MADDE 10 - KİŞİSEL BİLGİLERİN KORUNMASI ve GİZLİLİK
POLİTİKASI
SATICI, www.jly.com.tr sitesi üzerinden ALICI'lar
tarafından kendisine iletilen bilgileri "Gizlilik Politikası" hükümleri
doğrultusunda kullanabilir. Bu bilgileri işleyebilir, bir veritabanı üzerinde
muhafaza edebilir. BS
Mağazacılık Tekstil İth. İhr. Ltd. Şti.
aynı zamanda; ALICI'nın kimliği, adresi, elektronik posta adresi, telefon
numarası, IP adresi, www.jly.com.tr sitesinin hangi
bölümlerini ziyaret ettiği, domain tipi, browser tipi, ziyaret tarihi, saati vs
bilgileri de istatistiki değerlendirme, kampanyaların duyurusunu yapma ve
kişiye yönelik hizmetler sunma gibi amaçlarla kullanabilir. ALICI'lara ait kişisel
bilgiler, kanunla yetkili kılınan mercilerin talebi ve aşağıda sayılan haller
hariç olmak üzere gerçek ve tüzel üçüncü kişilere açıklanmayacaktır.
ALICI, kendisi tarafından iletilen kişisel bilgilerin
SATICI, mevcut ve ilerideki iştirakleri, bağlı şirketleri, ortakları, halefleri
ve/veya bunların belirleyecekleri üçüncü kişiler-kuruluşlar tarafından her
türlü tanıtım, reklam, promosyon, iletişim, satış, pazarlama, mağaza kartı,
kredi kartı ve üyelik uygulamaları için süresiz olarak veya öngörecekleri süre ile
kaydedilmesine, yazılı/manyetik arşivlerde tutulmasına, muhafazasına,
işlenmesine, güncellenmesine, paylaşılmasına, transferine ve kullanılmasına,
aksi belirtilmediği sürece SMS, internet, mektup, telefon vb. kanallardan
temasa geçmelerine izin vermektedir. Şayet ALICI, veri paylaşım tercihlerini
değiştirmek isterse, bu talebini, BS Mağazacılık Tekstil İth. İhr. Ltd. Şti.tarafından
belirtilen iletişim kanallarına iletebilecektir.
www.jly.com.tr sitesine üyelik,
ürün/hizmet alma ve bilgi güncelleme amaçlı girilen bilgiler, keza kredi kartı
ve banka kartlarına ait gizli bilgiler diğer internet kullanıcıları tarafından
görüntülenememektedir.
MADDE 11 - TALEP ve ŞİKAYET / KANUNİ BAŞVURU YOLLARI
ALICI, ürün ve satış ile ilgili talep ve şikayetlerini SATICI'nın
aşağıda yer alan iletişim kanallarından ulaşarak sözlü veya yazılı şekilde
SATICI'ya bildirebilir.
BS Mağazacılık Tekstil İthalat
İhracat Ltd. Şti.?
Müşteri Hizmetleri
Telefon: 0850 532 0 559 ?
Adres: Güzelevler
Mahallesi Mobilyacılar Sitesi Akasya Sokak No:9/A Yüreğir /
Adana?Adana Ticaret Odası Sicil
Numarası: 64533?
Mersis
Numarası: 0187064055300010?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP)
Adresi:
İşbu Sözleşme'den kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Gümrük ve
Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl ilan edilen parasal sınırlar
dahilinde, tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya sözleşmenin yapıldığı yer
İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
MADDE 12 - TÜKETİCİ
OLMAYAN ALICILAR
İşbu
sözleşme kapsamında Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği zorunlu olarak
yapılan düzenlemelerden faydalanılması, ALICININ 6502 sayılı Kanunda tanımlanan
tüketici olmasına bağlıdır. Alıcının tüketici olmaması halinde işbu sözleşme hükümlerinden
faydalanması mümkün olmamakla, yapılan satış sözleşmesi genel hükümler
dairesinde değerlendirilecek ve çıkabilecek uyuşmazlıklar bu çerçevede
çözümlenecektir. Tüketici sayılmayan ALICI ile yapılan sözleşmelerden doğacak
uyuşmazlıklarda Adana Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.